ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید
ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید



بهترین خودرو های روز دنیاو...

 

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

[ویرایش] دایملر کرایسلر

در سال ۱۹۹۸ شرکت دایملر-بنز با پرداخت مبلغ ۳۶ میلیارد دلار اقدام به خرید شرکت آمریکایی کرایسلر نمود. با این خرید شرکت دایملر-کرایسلر تأسیس شد.[۱] پس از تاسیس شرکت جدید دایملرکرایسلر، تولید اتومبیل‌ها با نامهای تجاری قدیمی ادامه یافت. با اینکه در ابتدا استفادهٔ مشترک از فن‌آوری‌های دو شرکت بصورت محدود پیش‌بینی شده بود، اما ساخت خودروهای آمریکایی دوج مگنوم، دوج چارجر، کرایسلر ۳۰۰ و کرایسلر چلنجر مدل ۲۰۰۹ اصولا به خاطر استفاده از فن‌آوری دایملر امکان پذیر شد. طرف آمریکایی امکان استفاده از موتورهای دیزل دایملر را در خودروهای کرایسلر پیدا کرد.[۱]

در سال ۲۰۰۷ به دلیل کارکرد ضعیف کرایسلر، شرکت دایملر سهام کرایسلر را به یک موسسه مالی فروخت و به شراکت تجاری با کرایسلر پایان داد.[۱][۲] شرکت دایملر کراسلر متعاقبا به شرکت دایملر آ گ تغییر نام داد.[۳]

[ویرایش] منبع

جستجو در ویکی‌انبار در ویکی‌انبار منابعی در رابطه با مرسدس بنز موجود است.
  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ تاد لاسا (در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۷). طلاق به سبک آلمانی: دایملر از شرّ کرایسلر خلاص می‌شود. بعدش چه؟ (انگلیسی). مجله موتور ترند. بازدید در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۸.
  2. کلاس‌های مرسدس بنز A کلاس A خودروی هاچبک کوچک است B کلاس B خودروی MPV کوچک است . C کلاس C خودروی سدان کوچک خانوادگی است . E کلاس E خودروی سدان متوسط است . S کلاس S خودروی سدان بزرگ لوکس است . G کلاس G خودروی SUV بزرگ است البته کلاس G نزدیک به 30 سال است که روی خط تولید است . GL کلاس GL خودروی SUV بزرگ است و می‌شود . GLK کلاس GLK خودروی SUV کوچک است .

 


کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ 4 دی 1389برچسب:مرسدس-بنز, توسط علی ولی پور |