ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید
ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید



بهترین خودرو های روز دنیاو...

 

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرش به: ناوبری, جستجو
فورد
نوع شرکت سهامی عام
تأسیس ۱۹۰۳، آمریکا
دفتراصلی دفتر اصلی : میشیگان، آمریکا
شخصیت اصلی هنری فورد
زمینه فعالیت خودرو
محصولات اتومبیل
درآمد ۱۷۲٫۴۵۵ میلیارد دلار آمریکا (۲۰۰۷)[۱]
کارکنان ۸۷٫۷۰۰
وبسایت www.ford.com

شرکت خودروسازی فورد (به انگلیسی: Ford Motor Company) سومین تولید کننده بزرگ خودرو در سراسر جهان است.

این کمپانی که در سال ۱۹۰۳ میلادی در دیترویت میشیگان تأسیس شد علاوه بر خودروهای فورد تولیدکننده خودروهای پرطرفدار لینکلن و مرکوری است. فورد مالک شرکت‌های خودروسازی جگوار، لندرور، و ولوو و همچنین صاحب یک سوم امتیاز خودروهای مزدا می‌باشد.

کمپانی فورد در طول دهه اخیر از پیشتازان صنعت خودرو سازی در جهان بوده است. این کمپانی هم اکنون دارای ۲۸۰٬۰۰۰ کارکن تمام وقت در سراسر جهان است.

فورد GTX1،هيولايى از نسل GT

فورد GTX1 كوپه در نمايشگاه تخصصى لوازم تجهيزات اتومبيل (SEMA) سال ۲۰۰۵ در لاس وگاس نمونه اى بى نظير در صنعت ماشين سازى بود.به گزارش carx1،شروع طراحى اين اتومبيل به سال ۱۹۶۶ باز مى گردد. كيت اوينگ (Kip Ewing) زمانيكه بروى پروژه فورد GT كار مى كرد، تصوير GT را در ذهن پروراند و طراحى اوليه و مهندسى آن را در اوقات فراغت كامل كرد تغييراتى روى GT داد. از جمله سقف را بريد، مدل آنرا تغيير داد و قسمت هايى از آن را رنگ كرد. به محض آنكه طرح او تصويب شد توانست به فورد GTX1 واقعيت بخشيد.او مى گويد: فورد GT نمونه اى جالب از يك اتومبيل بود و كار كردن روى آن بسيار لذت بخش. اما پروژه X1 قدمى است بزرگتر كه با استفاده از حمايت اعضاى SEMA توانستيم آن را به بازار عرضه كنيم.طراحى تكنيكى و برقى فورد SEMA در سال ۱۹۹۹ از روى فورد موستانگ (Mustang) توليد همان سال اقتباس و در چندين سال كامل شد و تا حد زيادى از Lincoln Mercury نيز بهره برد. و در حال حاضر با طراحى همه جانبه كم نظير و لوازم جانبى به بازار عرضه مى شود.كارخانه فورد از اينكه در طراحى يك اتومبيل از ديگر اتومبيل ها استفاده يا اقتباس شود حمايت مى كند و فورد GTX1 يكى از اتومبيل هاى اين دسته است.براى ساخت آن از مارك گريش (Mark Gerisch) ازگروه طراحى و ساخت گنادى (Genaddi) دعوت شد. او يك طراح با تجربه و فلز كارى با سابقه است. او در بريدن سقف اتومبيل هاى قديمى مهارت دارد.
Ewing به طور جدى با تيم SEMA و Ford Cooper براى طراحى همه جانبه OEM كار كرده بود اما كار كردن با تيم Grerisch جنجال به پا كرد.Hau-Thai-Tauy كارگردان فورد SVT و يكى ازمهندسين ناظر Ewing در طى مراحل كار روى X1، مى گويد: فورد GTX1 حاصل همكارى سازندگان و كسانى كه آن را به بازار عرضه مى كنند است. اين گونه همكارى ها مى تواند مرزهاى ابتكار عمل را وسيع تر كند.اگر چه محصول جديد SEMA در ظاهر و لوازم و تجهيزات مخلوطى است از موستانگ، F-۱۵۰ يا فورد GT اما پديده اى است كه بايد از طريق آن مطالب جديدى بياموزيم.سيستم سقف فورد كوپه با سيستم جديدى كار مى كند. چهار صفحه در جهات مختلف حركت مى كنند و راننده قادر است اين صفحات را از طرق مختلف جابجا كند.به صورت جفت يا دوتايى، يا با حركت ۳ صفحه سقف به حالت T باز مى شود. حتى مى تواند با جابجا كردن ۴ صفحه همه سقف را باز كند. اين امكان نيز وجود كه همه صفحات را به گونه اى جابه جا كند كه جريان هوا از سقف به داخل اتاق ماشين وارد شود. اين صفحات نقره اى هستند به همين دليل اين اتومبيل كوپه ظاهرى خيره كننده دارد. اينگونه طراحى سقف باعث شده كه راننده X1 هيچ گاه در باران خيس نشود.صندوق عقب فورد GTX1 به گونه اى طراحى شده كه مانند صدفى پشت صندلى عقب قرار گرفته و نماى چراغ هاى عقب را نيز بهم نزده است.

 


کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: